شما هیچ موردی در سبد خرید خود ندارید

چرا باید از غرغره آب نمک استفاده کنیم؟

چرا باید از غرغره آب نمک استفاده کنیم؟

 

غرغره آب نمک به یک ابزار مفید برای برخی از بیماری های جزئی تبدیل شده است.غرغره آب نمک از زمان قبل از طب مدرن با موفقیت به عنوان درمان های جایگزین استفاده می شدند.در تحقیقات و پزشکی مدرن امروزه هنوز از غرغره آب نمک به عنوان یک رویکرد موثر برای برخی از مسائل خفیف سلامتی حمایت می کند.

از نظر علمی ثابت شده است که نمک به بیرون کشیدن آب از بافت های دهان کمک می کند،در حالی که سد نمکی ایجاد می کند که آب و پاتوژن های مضر را از بازگشت به داخل مسدود می کند.این امر غرغره های آب نمک را برای مسدود کردن ویروس ها و باکتری ها، کاهش احتمال عفونت در دهان و گلو و تسکین التهاب در موارد خاص ارزشمند می کند.که این موارد شامل:

1- گلو درد:در حالی که این درمان‌های خانگی بسیار قدیمی هستند، غرغره آب نمک هنوز برای درمان گلو درد توسط پزشکان در محیط‌های بالینی توصیه می‌شود، که در یک تحقیق بالینی در سال 2011 ذکر شد.

غرغره آب نمک به ویژه برای سرماخوردگی یا آنفولانزا که باعث گلودرد خفیف می شوند مؤثر هستند - اما برای تسکین موارد شدیدتر گلودرد باید با پزشک مشورت نمایید.

2-عفونت های سینوسی و تنفسی:مطالعات همچنین نشان می‌دهند که آب نمک ممکن است به کاهش شدت عفونت کمک کند، چه از یک عفونت ویروسی یا باکتریایی باشد.که این شامل:سرماخوردگی،آنفولانزا،گلودرد استرپتوکوکی و مونونوکلئوز هستند.

مطالعه‌ای در سال 2013 بر روی روش‌های غیرپزشکی پیشگیری از آنفولانزا نشان داد که غرغره آب نمک برای جلوگیری از عفونت مجدد مؤثر است.

3-آلرژی:از آنجایی که التهاب گلو می تواند با برخی از آلرژی ها - مانند گرده یا آلرژی های ناشی از سگ و گربه - نیز رخ دهد، غرغره آب نمک نیز ممکن است به علائم ناراحت کننده گلودرد ناشی از واکنش های آلرژیک کمک کند.

4-سلامت دندان:آب نمک می تواند آب و باکتری ها را بیرون بکشد و از لثه ها محافظت کند، بنابراین غرغره ممکن است برای بهبود سلامت لثه و دندان موثر باشد. آنها همچنین ممکن است به پیشگیری از التهاب لثه، پریودنتیت و حفره کمک کنند.

یک ارزیابی در سال 2010 نشان داد که استفاده از غرغره آب نمک به صورت روزانه به کاهش تعداد باکتری های مضر موجود در بزاق کمک می کند.

5-آفت دهان:همانند گلودرد،غرغره آب نمک می‌تواند زخم‌های دهانی را که به آن زخم دهان نیز می‌گویند، کاهش دهد.آنها ممکن است این کار را با کاهش درد و التهاب ناشی از این زخم ها انجام دهند.

باید ها و نباید های غرغره کردن آب نمک:

ساختن غرغره آب نمک در خانه بسیار آسان و ساده است. بزرگسالان در تمام سنین و کودکان بالای 6 سال می توانند از آن استفاده کنند.استثنا کودکان زیر 6 سال و هر کسی که غرغره کردن برای آنها مشکل است بهتر از غرغره آب نمک اجتناب کنند.

چگونه آب نمک را تهیه کنیم؟

حدود 1/4 تا 1/2 قاشق چایخوری نمک را با هر 250 سی سی آب مخلوط کنید.آب تهیه شده بهتر است گرم باشد، زیرا گرما بیشتر از سرما می تواند گلودرد را تسکین دهد.همچنین به طور کلی خوشایندتر است. اما اگر آب سرد را ترجیح می دهید، با اثربخشی آن تداخلی نخواهد داشت.آب گرم همچنین ممکن است به حل شدن راحت نمک در آب کمک کند.

غرغره کردن چگونه انجام می شود؟

تا جایی که می توانید آب را در پشت گلو غرغره کنید. سپس آب را دور دهان و دندان بچرخانید. پس از اتمام کار، تف کردن آن در سینک توصیه می شود. با این حال، می توان آن را قورت داد.

در مورد عفونت ها، تف کردن آب نمک برای جلوگیری از عفونت بهتر در نظر گرفته می شود.نوشیدن بیش از حد آب نمک نیز می تواند خطراتی برای سلامتی داشته باشد، مانند کمبود کلسیم و فشار خون بالا.غرغره کردن حداقل دو بار در روز توصیه می شود.

اگر می خواهید طعم را بهبود ببخشید، سعی کنید اضافه کنید:

عسل،لیمو،سیر،گیاهان دارویی برای سرماخوردگی و آنفولانزا

در نهایت با توجه به مزایا استفاده از آب نمک در بیماری های مختلف تنفسی و همچنین نحوه تهیه آسان آن میتوان از آب نمک به عنوان یک روش کارآمد،ایمن،موثر و کم هزینه یاد کرد که در بسیاری از موارد قابل استفاده میباشد.

نظر خود را بیان کنید
نظرات
1401/7/1 5:36
عالی و مفید بود
بستن